onsdag 16 december 2009

En B-människas bekännelse


Ur serien Auro orgasmus. Klicka på bilden så blir det större!


Kan man gå och ringa på en granne och be att få låna topz (de kan ju få tillbaka dom sen om de vill)? Kan man det? Jag är helt desperat. Pallar inte gå ner till ICA och köpa, för det är snorhalt och arktisk kyla i Oxelösund idag. Om jag samtidigt ber om en kopp socker, framstår jag som mindre underlig då? Vad gjorde folk förr i tiden, innan det fanns bommullspinnar att gojsa sig med? Inte konstigt att de var korta till växten och dog av minsta snuva! Ja ja, jag vet, man ska inte pilla sig i öronen med något mindre än sin armbåge, men nu är världen uppdelad i A-och B-människor. A-människor är morgonpigga och hurtiga. De slarvar aldrig med sopsorteringen, och skulle aldrig drömma om att ge sig själv en öronorgasm.
Jag tillhör den andra kategorin. Och jag står för det. Vi är lite mer mänskliga, och ganska sympatiska. Men vi okynnesgojsar oss i öronen.
Farsan brukade klia sig med tändstickor, men det vill jag inte prova. De har ju ingen uppsugningsföråga, och den mörka toppen gör det omöjligt att se hur mycket gojs det kommit, och hur mycket man behöver fortsätta pilla. Nej, ge mig en tre, fyra ordentliga topz och min kväll är räddad! Ska bara klura ut vilka av grannarna som är b-människor.

Inga kommentarer: