söndag 13 december 2009

Fria fisradikaler och annat intressant



Det blir ingen Dagens outfit idag heller, nä, jag är mer inne på krämpor. Det är ju så intressant det här med kroppen och alla dess finurligheter. Underbara doktorn jag var hos stack mig i fingret och ploppade ut små blodpluppar på en liten glasplatta, sedan kikade vi på dom i mikroskopet. Hon visade mig en bild av en "frisk" blodplupp, och den var fin och mörkröd. Mina var av den blekare sorten och alldeles spräckliga. Det var för att jag hade för mycket (?) fria radikaler, sa hon, och har man det har man ingen motståndskraft mot infektioner, och får svamp i magen mm. Äntligen en förklaring till mina hiskliga morgonfisar! Och skönt att ha något att skylla på vid gasutsläpp, "Älskling, det är inte jag, det är mina fria radikaler!".
Hon satte mig på dundervitamin/mineralkur. Min kropp är tydligen så sliten att jag måste peta i mig tillskott fyra gånger om dan ett tag. Så nu har jag inhandlat en tantdosett modell xl. Den skramlar lite misstänkt när man har den i handväskan. Men det är smällar man får ta när man vill må bra.


Tantdosetten

Inga kommentarer: