tisdag 22 december 2009

Julslut i hôvve


"Men snälla älskling, hur är det fatt? Tala med mig! Har du nu julpyntat för mycket igen?"

Uamäjen, jag ä jämt görslut i hôvve nu! På ren värmländska.
Alla julklappar är inhandlade och lägenheten pyntad inför julen. Återstår bara att städa (ja, det blev lite felvänd ordning där, men vadå, det är faktiskt roligare att pynta än att damma!). Sambon donar i köket, det ska gravas lax och bakas knäckebröd hela kvällen. Sedan vore det ju bra om jag fick lite jobb gjort också. Satt uppe och fulpysslade
inatt, så nu ligger jag lite efter med ritandet. En serie till Barnens jultidning ska det bli ikväll. Har bunkrat ljudböcker inför helgerna, så nu kan jag lyssna på litteratur tills öronen blöder. Det blev en härlig blandning av deckare, Astrid Lindgren och smörsentimentalt om stackars krigsbarn den här gången. Nyköpings stadsbibliotek rocks!
Önskar eder alla en fröjdefull afton!

Inga kommentarer: