torsdag 10 december 2009

Glad

Hurra!!!! Idag har jag fått min diagnos hypotyreos. Jag är så oerhört glad för det. Vilken fantastisk läkare! Efter alla år av att ha mått skit, både fysiskt och fysiskt, har jag fått bekräftat det jag så länge trott. Det ÄR sköldkörteln. Och det går att åtgärda. Inget "fel" i mitt huvud, som så många läkare velat få mig att tro under åren. Jag kan inte hjälpa det här. Ha ha! Att man kan bli så glad av att få veta att man är sjuk! Fast det visste jag ju i och för sig redan, det var bara ingen som trodde på mig.
Jag tror och hoppas att det här blir mer uppmärksammat. Det får vara nog med slaskdiagnoser på oss kvinnor nu. Vi är någons syster, mamma, fru, flickvän osv, och ingen jävel ska få komma och säga att vår hälsa inte betyder något, eller att vi inbillar oss. Om vi alla skriker tillräckligt högt, kanske vi kan få läkarkåren och de som styr att lyssna.

Apropå skrika, så drömde jag en mardröm om min nya bok härom natten. Mikke, min förläggare, hade tryckt upp 1000 ex av Om någon vrålar i skogen, men hittat på en annan, jättelång och vansklig titel, och gjort en asful framsida. Hela Seriefrämjandet skrattade elakt åt mig och pekade. Jag vaknade svettig och med bultande hjärta.
Men inatt kommer jag sova gott, det vet jag.
Men nu ska jag fira.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra!! Dem där körtlarna kan allt spöka ibland. En släng av körtelfeber får ju vem som helst på knä så va e då sköldkörtlen.......Jag hoppas bara inte att du blir allt för normal. Då e det katt astråffff

stella sa...

det e ja. stella