fredag 29 juli 2011

Fönstershoppandets och barkbrödets tid

För att lindra mitt habegär kommer här en bild på något jag inte vill ha. Syfilis vore ju inte så skoj, till exempel.

Ursäkta dåligt bloggande! Har unnat mig att vara lite ledig mellan varven, och så jobbar jag intensivt med det sista på den danska texten till Om någon. Nu ser jag mållinjen och det är gött.

I morgon far vi söderut, och ska övernatta i Sollefteå. Jag planerar även att snarka mig ända ner till Höga kusten (där är det vaken-krav som gäller från maken, eftersom där är för vackert att sovas bort, får se hur det går). 
Vad kan man i övrigt säga? Jag är pank som en kyrkråtta. Löjligt pank, nästan så det går att ha roligt åt det, men bara nästan. Och som alltid när jag är pank, hittar jag massvis av klädesplagg och prylar jag "behöver". Men detta är fönstershoppandets och barkbrödets tid. Tills jag får in några större illustrationsjobb i höst. Än så länge slipper jag i alla fall koka mina kängor för att fylla min fattiga buk. Jag lever golddigger-liv och låter min Käre betala födan ett tag. Tur att man inte har dyra vanor. Monaco är liksom inte min grej (kan ni förresten fatta hur Grace Kelly lyckats få en så alldaglig och pussig son som den där Furst Albert? Ser ju ut som en jäst vetedeg i ansiktet. En rik, jäst vetedeg). 

Nu är snart den korta norrländska natten över. Måste nog sova lite för vi ska upp i ottan. Och jag vill ju inte riskera att missa Höga kusten och alla rövare i Skuleskogen.

Pöss å gonatt!

Inga kommentarer: