måndag 4 juli 2011

Wish me luck!

Mona Malm; ett magnifikt fruntimmer

Gokväll! Regnet smattrar lite försiktigt utanför och jag har bakat ihop en deg som faktiskt jäser. Får mina ryck ibland. Och man kan tröttna på de pinsamt få nyttiga, sockerfria brödsorter som finns i handeln. Håll nu tummarna att det ska smaka gott när det är färdiggräddat!

Vi firade vår bröllopsdag igår och det var jättefint. Kärleken överraskade mig med en tripp till Mariefred och övernattning på den gamla gästvgivaregården där. Oj, vad mysigt det var. Och vilket hotellrum! Badkar och bidé och grejer (just bidén hade jag väl inte så mycket nytta av, men jag ville så gärna ha en när jag var liten. Det fanns en i mitt dockskåp och mamma hade berättat att man använde dom till att tvätta rumpan med, bara en sån sak). Så jag låg och gottade mig i badet med en bit mörk choklad och en liten, liten skvätt portvin, vickade på tårna och kände mig som Mona Malm i Den tatuerade änkan (för övrigt en av de bästa svenska filmer som nånsin gjorts). Ja, det var verkligen en mysig liten resa.

Annars har jag inte åstadkommit så mycket. Min inspiration vekar ha kommit i nån sorts varannan dags-fas, där jag ena dagen är superkreativ, för att nästa uppbåda all disciplin till att sluta sitta och pilla naglarna, och istället arbeta. Kanske är det sommaren, vad vet jag. Får vara nöjd att inspirationen infinner sig i varje fall varannan dag.

Nu ska jag knåda min deg igen, och klämma ut den i två limpor. Wish me luck!

Inga kommentarer: