tisdag 12 juli 2011

Slutsemestrat


England har ett rikt djurliv. På ett ställe vandrade kor och hästar fritt. Pållarna nedan är shirehästar och bor på en fantastisk gård, där man för en nätt summa får gosa hur mycket man vill med kräken. Gött.


Vandringsutflykt med vår värd Sharen till Old Harry. Tjusigt!

Iller-race på "fetet".

Och där var det snarare 77 sorters kakor som gällde.

Nu så. Då var man tillbaka i Sveden igen, vid ritbordet, idogt arbetande. Visst är det segt att ta itu med jobbet när man varit ledig ett tag! Nu har jag ju inte haft någon överdrivet lång semester, men det räcker när man är ovan.

Vi har haft det riktigt fint i England och haft tramsig tur med vädret, det var nästan äckligt grannt. Bilderna ovan är tagna med min ajfoan så det är inte de skarpaste. Sista dagen när vi var på väg till flygplatsen upptäckte jag min kamera längst ner i väskan. Så kan det gå.

Jäklar, just nu mal stressen runt i min mage. Jag vet ju att saker och ting inte särskilt ofta löser sig bara för att man oroar sig, ändå är det svårt att sluta när man väl satt igång. Det är penga-oro nu igen. Under sommaren är det ofta lite stiltje på den fronten. Så finns det nån därute som vill låta mig illustrera något bra (eller varför inte bara donera en större summa, jag skulle inte vara nödbedd), hojta! Det är nästan så att jag funderar på att ta en kurs i svetsning, för det lär vara brist på yrkeskunniga svetsare och det är ju bra betalt, bara för att dra in en extra slant. Lite kreativt är det ju, och det där flickebarnet i Flashdance lyckades ju kombinera det med sin mer kreativa sida. Men hur skulle jag hinna och orka det? Det är ju inte så att jag inte har att göra. Jag får klura på det litegrann.
Och så är jag överhopad med deadlines. Försöker andas och ta en sak i taget. Stress gör inte direkt att jobbet flyter på bättre heller.

Så om ni ursäktar mig, nu ska jag göra just en grej i taget resten av kvällen, samtidigt som jag djupandas och tänker jävligt positivt.

Så löser det sig, sa hon som sket i vasken.
Pöss

Inga kommentarer: