lördag 2 juli 2011

Svitt



Herrejistanes, jag är rent svitt, som man säger på skånska. Det är tryckande varmt i Oxelösund idag. Och galen som jag är, gav jag mig ut på en sån där trendig powerwalk trots detta. Så nu, nyss hemkommen badar jag i eftersvett och har precis torkat bort två pandaringar runt ögonen efter mascaran jag fåfängt nog kladdade på innan jag begav mig ut. Såg ut som en emo efter ett friskis-pass (vet dock inte hur "emo" det är med Friskis & Svettis).

Har trotsat värmen och ändå jobbat en hel del idag, det är bråda tider nu, för snart tar jag och maken lite välbehövlig semester
och då måste jag hunnit jobba undan en del. Var tvungen att byta ljudbok, för uppläsaren flåsade så obehagligt mellan varje stavelse, kunde inte slua störa mig på det och tillslut var det enda jag lyssnade på hennes turbekulosaktiga flämtningar och inte deckarens rafflande handling. Tyvärr. Så nu vet jag inte vem som slog ihjäl mäklaren. Men det är smällar man får ta i livet. I övrigt väntar jag på att tredje delen i Vibeke Olssons romanserie om sågverksungen Bricken, ska komma ut. Älskar proletärlitteratur av god kvalitet.

Dags för ännu lite jobb och deckarlyssnande. Och eventuellt en svalkande dusch. Puss på er!

Inga kommentarer: