fredag 1 juli 2011

Rätt gött

Denna stripp har absolut inget med texten att göra, men något måste man ju illustrera sitt blogginlägg med.

Då har man tagit årets premiärdopp! Gud så skönt! Fast jag vart lika svettig och klibbig igen när jag lyckats kravla mig upp ur plurret, krängt av den våta baddäkten ( hela tiden iakttagen av en suspekt man i oreange solhatt, som jag tror tänkte lystna tankar om frodiga damer, och förmodligen ville göda kvinnor med smulpaj. Gubben alltså, inte hatten.), krånglat på mig underkläderna (utan att visa kön och tuttar för hela Oxelösund, eller glo-gubben), och fått på mig kläderna. Men det var det värt. Efter det cyklade jag och min Käre ner till restaurang Läget för att ta en bit mat, och lyssna på historiens värsta och mest dryga trubadurer. Det senare var inte direkt planerat. När de tvenne grånade gitarrgubbarna beordrade sin obekväma publik att sjunga allsång och började mörda nåt av Cornelis, kände vi att det var dags att betala för sig och sticka.

Vad har jag mer gjort idag? Tränat, ätit lunch med bästaste Caroline och hennes dotter, arbetat så gott det gick med tanke på den tryckande värmen, och pysslat ihop något till maken som han behöver i jobbet (liknar ett medeltida brev, och krävde gedigen behandling med tändare i kanterna, kaffe-och théfläckar, samt annan patina. Underligt jobb han har, ha ha!).

Men idag har det faktiskt varit för varmt för att åstadkomma något riktigt vettigt. Så jag satsar på kvällsjobb, med sommarprat i lurarna (har man hybris om man drömmer om att själv få knåpa ihop ett Sommar i P1 en dag?).

Rätt gött, om jag får säga det själv.

Inga kommentarer: