torsdag 30 juni 2011

I mitt anletes svett




Ah! Äntligen är energin och skaparglädjen tillbaka. Det var ett tag sedan nu. Så idag har jag gett järnet; jobbat en massa, tagit en lång hurtig promenad och känt mig sådär nöjd som bara anelets svett kan göra en. (Synd att jag inte käkar bröd längre dock, för det ska man tydligen göra i samband med svettandet. Duger det med ägg?)

Just nu lägger jag ett extra krut på textningen av den danska versionen av Om någon vrålar. Det har tagit alldeles för lång tid, jag var nog lite för tidsoptimistsk när jag erbjöd mig göra det. Kan dock äntligen skymta mållinjen nu, vilket känns skönt. Färglägger även strippar så det sprutar om det och grejar med nya serier till Sydsvenskan. Bland annat. Idag rotade jag också fram kameran, som legat och samlat damm i ett skåp. Rätt kul att fota lite annat än med ajfånen ibland. Ren lathet att jag inte gör det oftare, så bökigt att sätta in sladden i datorns usb-uttag och lägga över bilderna. Dagens i-landsproblem.

Önskar er en angenäm afton! Nu ska jag fortsätta färgläggandet och lyssna vidare på min ruskiga, rafflande deckare. Häj!

Inga kommentarer: