lördag 4 juni 2011

En senil monark


Ah! Vilken dag. Soligt och grannt och alldeles jävla mycket sommar. Svårt att disciplinera sig att sitta inne vid ljusbordet, men det gick. Och en liten sväng in till stan hann vi med, jag och Kärleken. Nu fattas bara en sak; The King's speech på dvd. Den ska komma nästa vecka och jag längtar så. England, andra världskrig, bra skådisar och så Colin Fjärt, eh, Firth i huvudrollen som the King himself. Honom (Colin alltså) har jag gillat sedan han gjorde Mr Darcy i Stolthet och fördom.
Apropå kung, den där tramsige monarken vi har är ju bara så pinsam! Jag känner ju inte karlstackarn (som tur är, verkar inte helt kul att vara hans polare), men herregud vad han verkar dum. Jag kunde knappt titta när han hummade fram att han "inte kunde minnas att ha varit på porrklubb". Vadå inte minnas? Om man har sett två nakna damer kopulera inför en så MINNS man väl det? Det är som att säga, "Jag kan ha blivit kidnappad av tre vietnamesiska dvärgar, uppklådd av Dalai Lama, insmord i rutten haggis och rest i tiden, men det minns jag inte".

Kanske är inte vår monark motvillig, kanske är han bara fett senil?

1 kommentar:

Anonym sa...

...bara du nämner Mr Darcy så killar det i bäret...åh vilken man!!
Tack Malin för att du finns och för att du skiver så dretbra... utförsäkrad som man är så behöver man få garva ibland å det högt å ljudligt så ljudligt att grannarna funderar på om de ska ringa te nön som kommer å hämtar en ;-)
Massa men kärlek till världens bästa Malin

Kram Anneli