torsdag 9 juni 2011

Till "Göran och Gösta"

Uamäjen vad jag har svettats idag! Det har varit rent okristligt kvalmigt. Apropå okristligt, så blev jag både full i skratt, förbannad och beklämd igår; min käre make, tillika kyrkoherde i Oxelösund kom hem med ett upprört brev från "Göran och Gösta" (de beklagade att de var anonyma, "men ibland blir det så"). Vad de ville? De inledde med att "Det ryktas att du bor ihop med serietecknaren Malin Biller". Sedan följde en uppmaning att han måste sätta mig på plats och göra något åt mitt hemska språkbruk, de ville inte utsätta sina barn för dessa svordomar. Längst ner hade de kopierat en billerstripp och ringat in svordomen "faan också" samt satt utropstecken efteråt för att min man riktigt skulle förstå hur gräsligt det var. Arg blev jag därför att dessa män från stenåldern i slutändan kan sabba jobb för mig, när de klagar och håller på (förmodligen även till tidningen), ska dessa herrar få förstöra det jag har kämpat för och lägger ner min själ i, bara för att de anser att jag svär för mycket i mina serier?? Beklämd blir jag av att leva i en mansdominerad värld, där det finns folk som på allvar menar att en hustru ska sättas på plats. Ibland känns inte Saudiarabien så avlägset ändå... Full i skratt, ja därför att jag tänker att deras stackars barn med all säkerhet sitter och tittar på folk som äter bajs på internet (nya flugan bland kidsen), porr, våld och annat hemskt, samt att små svordomar i serieform är så oskyldiga, och fyller en funktion i sitt sammanhang (jag svär ju inte bara därför att, liksom). Mest beklämd blir jag nog ändå, för att dessa gubbs vill mig illa (hårdraget tolkat) och är så jävla fega att de inte kan säga det till mig öga mot öga, utan går via min man och är anonyma.
Göran och Gösta, dessa rader är bara till er:

kuk fitta raggarballe, rövhål, satan, jävlar, faan, helvetes jävla skit

sumprunkare, rövsvett, piss och bajstolle.

Så det så!

4 kommentarer:

Helena sa...

Det lustiga i sammanhanget är ändå att Göran och Gösta uppenbarligen aldrig har hört din make tala. :-D

Pernilla G sa...

ojojoj...hur ska det gå med dagens ungdom som inte kan läsa ordet fan i en serietidning. Som du skrev så är det bara att besöka webbens vida värld så hittar man bra mycket grövre saker än så.
Kanske dessa två blir två nya karaktärer?! ;-)

Du gör ett toppenjobb! Heja dej!

Anonym sa...

Sitter faktiskt å hoppas på det som Pernilla skriver..att de blir två nya karaktärer :-D
Sen funderar jag på om dessa två herrar verkligen HAR internet...de låter som de är födda på stenåldern, tänk om de skulle komma ut på nätet...herre jesus tror nog att de skulle få sig varsinna hjärtsnörpar ja.

Biller rules <3

Massor av kramar Anneli

Malin Biller sa...

Vad ni är gulliga :-) Tack tjejer!!

kram på er