torsdag 16 juni 2011

Tant Malin säger hej

Goder afton! Vet inte vad det är med mig nuförtiden, men jag har börjat somna ifrån bloggandet och lite av varje, vid en extremt tant-tidig tid varje kväll. Återstår bara att i sann tant-anda börja pimpla kaffe på kvällskvisten, alternativt blogga tidigare.

Dagen har förflutit under idogt arbetande. Jag tog mig även en promenad ner till havet. Har hittat en alldeles egen plats längst ut på en brygga, men var den ligger avslöjar jag aldrig, då måste ni döda mig först (och hur smart vore det i upplysningssyfte?), för jag vill att platsen ska förbli just min egen. Där kan jag sitta och lyssna på vågornas stilla skvalpande och måsarnas hesa röktantsskrin. Och bara känna sommar i varenda liten nerv.

Fick också ett samtal från Rille i radio; mitt och Gregers program kommer att gå redan den 26e juni, klockan 17-18! Då hoppas jag ni lyssnar! Jag ska knåpa ihop nån sorts eventinbjudan på Ansiktsboken också, att skicka runt till alla mina kontakter. Pirrigt värre!

Från det ena till det andra, här är en länk till en Fröding-utställning jag är med i.
Skoj skoj!
Nu ska tant Malin ta sig en kopp av den bruna varan och krypa upp i tevesoffan bredvid maken för att se de sista minuterna av vad som härifrån låter som ett mycket lockande avsnitt av Antikrundan.
Gunatt!

Inga kommentarer: