söndag 26 juni 2011

Hellre en taxi till Piccadilly Circus


Jahapp, då har man suttit uppe och sett på spökprogram på nätet och skrämt skiten ur sig själv igen. Att jag aldrig lär mig! Var tvungen att tända alla lampor för att våga röra mig i lägenheten. Och ändå är jag inte ensam hemma, bara ensam vaken. Kärleken pratar visserligen något osammanhängande om att "köra" däruppe i sängen, men det är nog inte till mig, han är inne i sin drömvärld. Det är visst ofta fordon han drömmer om. En natt hörde jag honom med myndig stämma beställa "två bilar till Odenplan". Undrar om jag pratar i sömnen? Vet bara att jag gjorde det ibland som barn. "Jag vill ha öl!" hade jag tydligen satt mig upp i sängen och sagt en natt, enligt mamma. Kanske gav hon mig i stället en klutt indränkt i brännvin, som de gjorde förr för att få ungarna att sova? Åh, det vore verkligen stoff till en ny bok! Nädå mamma, jag bara skojade! Arbetar ju med sån där humor, du vet.

Hoppas ni hade en fin, regnfri midsommar! Vår var riktigt mysig, stillsam och bra. Vi cyklade ner till Gamla Oxelösund och kikade på folkdansarna, tog en kaffe, åkte sedan hem och fixade midsommarmat. För en gångs skull fuskade jag lite i min GI-diet, och det var det fanimej värt. Det är ju socker i så mycket, särskilt inlagd sill och gravad lax. Men idag är jag back on track igen. Märker verkligen hur mycket bättre jag mår i kroppen när jag undviker snabba kolhydrater. Även om det är ruskigt gott för stunden. Tur att min man är mästerkock och expirimenterar med nya GI-recept hela tiden, smaskiga sådana. Det hade verkligen inte varit kul att tvinga sig att leva på bajsmat, och känna att man försakar nåt hela tiden.

Nu tror jag bestämt att jag ska klättra upp till sängen och joina min kärlek i hans bilåkardrömmar. Fast Odenplan är väl lite fjuttigt när man ändå är i drömmarnas land. Hellre en taxi till Piccadilly Circus.
Natti!

Ps Ni glömmer väl inte att lyssna på Persona non grata i morgon vid kl 17 i P3!

Inga kommentarer: