söndag 19 juni 2011

Regn och Malkovich-snusk

Jag vill inte att John Malkovich ska vara i huvudet på mig om natten!

Nä nu får det vara ett slut på detta eviga regnande! Man blir ju rent deppig av det. Och blöt.
Betydligt skönare att sitta inne och rita än att vara ute i eländet, lyssna på det taktfasta smattrandet mot fönsterblecket och en god bok.

Jag pallrade mig i alla fall in till stan och tränade i eftermiddags. Skönt efteråt! Och ikväll tänkte jag ägna mig helt åt färgläggning av strippar, det är rätt meditativt när man väl kommer igång. En kul grej är att Biller ska gästa på Msn i sommar. Håll tummarna att de får mersmak. Vet inte exakt när de tänker köra igång, men lovar att återkomma om det. Och just det, glömde nog skriva att mitt och Gregers radioprogram kommer att gå i P3 (den 26e mellan 17 och 18, som sagt), och ingen annan kanal. Lyssna, annars kommer jag hem och kittlar er!

Man blir sömnig av detta väder. Men jag törs inte somna på soffan, för jag är rädd att drömma läskigt igen. Förra natten drömde jag nämligen en svettig, ångestfylld dröm, där John Malkovich låg och tog på sig själv iklädd kimono i mitt gamla flickrum. Vet inte varför Malkovich skulle vara så ångestladdad, han bara var det. Förmodligen den där kimonon. Då föredrar jag att drömma om Neil Young. Gör det ganska ofta, inga särskilt actionfyllda drömmar, vi sitter bara, han och jag och snackar om livet och dricker pilsner, och så spelar han för mig på sitt gnälliga munspel. Är alltid på gott humör efter en sån drömnatt.

Nej, tillbaka till boken och färgläggningen. Här blir inga barn gjorda.

Puss!

Inga kommentarer: