tisdag 21 juni 2011

Innan jag börjar mögla

Man kan alltid inleda med lite övertydlig smygreklam:

Varför duschar man inte direkt efter träning? Eller, ni kanske är sådana där fräscha människor som gör det, men jag är slarvig. När väl svetten har torkat in är det så lätt att skjuta på tvagningen. I stället går man och fryshuttrar med klibbig, inte helt väldoftande hud och känner sig allmänt läbbig, bara för att man anser sig ha så mycket att göra på kvällen.
Ja ja, nog om min hygien. Kan trösta er med att jag i andra avseenden är ganska duktig på att sköta den.

Idag var det kvinnogrupp på förmiddagen, sedan jobbade jag några intensiva timmar, varpå jag tog bussen in till stan och gymmet (vad det fortfarande känns obekant att skriva orden "jag" och "gymmet" i samma mening!), och nu har jag ägnat ytterligare en stund vid ritbordet på kvällskvisten. Lyssnar på en riktigt hygglig deckare, som gör det lättare att bli sittande. Inget spotifyande för mig idag, nej effektivitet är mitt mellannamn. Förutom Eva och Johanna alltså. Fast om jag varit pojke, vilket mamma befarade när jag var ett litet sparkande åbäke i hennes mage, så skulle jag ha hetat Karl Oskar. Nej, nu spårar jag ut. Bäst att ta sig i kragen och ta en dusch innan jag börjar mögla.
Häj.

Inga kommentarer: