fredag 3 juni 2011

Bara lite världskrig


Idag har det varit alldeles för fint väder för att sitta inne och jobba. Jag har i stället varit och tränat, strosat längs äckligt idylliska Nyköpingsån, samt tagit en svalkande dricka med maken nere vid Läget. Först nu har jag kommit igång med tecknandet. Ibland behöver man såna dagar. Alldeles strax tänkte jag fixa en liten presentation till radio, sedan vankas det strippskissande, färgläggning och paneltuschande. Om orken och tiden räcker ska jag även beställa lite nya penselpennor från Muji, samt rengöra mitt grymt snuskiga tangentbord. På det sitter halva SSAB just nu, plus en massa annat okänt gojs, från mina fingrar. Urk. Men jag ska undvika att göra som min käre make, dvs göra rent det med en plaskvåt trasa. Gör man så kan det hända att bara y, d, x och b-tangenterna funkar och jag måste beställa ett nytt, med mindre Cillit Bang i. Eller så får man nöja sig med att i fortsättningen endast skriva ord som " byx" och "dy".
Sådana problem hade de inte på fyrtiotalet. Bara lite världskrig. Det var bättre förr.

Inga kommentarer: