onsdag 22 juni 2011

Rafflande inlägg

Ja, apropå feeders alltså.

Det var nog inte så smart av mig att bälja i mig en stor kopp svart Zoegas så här på kvällskvisten... Har en känsla av att jag kommer sitta uppe och vara speedad ända in på småtimmarna. Men det var ju så gott! Tur att jag har en del smaskiga program att catcha up on på Svt Play. Och en hel drös med jobb.

Deckaren börjar bli riktigt spännande nu. Eller rafflande. Hur ofta använder man det ordet egentligen? Alltför sällan tycker jag. Det låter så härligt fjolligt, och osvenskt, passande en riktig drama queen. Ska bestämt ta det till min vokabulär (ni som inte vet vad "vokabulär" betyder borde snarast uttöka ert ordförråd!). Jag har alltså haft en riktigt rafflande dag. Eller ja, i alla fall lagom rafflande. Med jobb, träning och en trevlig middag med maken. Och vad är det som är så rafflande med det, kanske ni undrar. Jo, när jag skulle in till stan var bussen nästan en timme försenad och jag höll på att missa mitt danspass! Är inte det spänning i livet så säg? Där kan all jakt på galna psykopat-pedofil-feeder-mördare slänga sig i väggen. Om nu en jakt kan göra så. Äh, ni fattar vad jag menar.
Nä, här måste upplevas lite riktiga äventyr i sommar, så jag har mer rafflande saker att berätta om här i bloggen. Känner ni till nån psykopat-pedofil-feeder-mördare jag kan jaga måntro?

Inga kommentarer: