fredag 3 juni 2011

Världens bästa Greger


Gääääääsp! Yrvaken och sömndrucken, mitt i natten, redo att gå och lägga mig på riktigt alldeles strax. Det är ju förjordat vad skönt det ska vara att somna i tevesoffan! Stackars min man som måste ha mig snarkande mot sitt bröst varje gång han försöker se på nyheterna.

Det är tomt efter Greger. Usch för att vinka hej då till sin vän. Vi hade grymt roligt de här dagarna. Hon får mig att skratta så att det känns ända ner i tårna, har en otrolig timing och humor. Bara som exempel; när vi satt på Centralen, övertrötta och glada, fick hon syn på en dam i grå burka med stor rumpa och vaggande gång, och konstaterade att det liknade Mårran i muminböckerna. Måste kanske ses med egna ögon för att förstås, inser jag, men det var så glimrande roligt. Världen blir mycket mustigare genom Gregers ögon.

Bäst att krypa ner i sängen och sova en stund, så känns det nog mindre vemodigt.
Natti natt!

Inga kommentarer: