måndag 13 juni 2011

Den som väntar på nåt odött

Idyllen, innan de drunkade bestämmer sig för att traska upp på land och kalasa på människohjärna...

Nu är det slut på sura miner i bloggen. För den här gången åtminstone.
Idag har varit en bra dag. Först möte med min livstilsförändrings/viktnedgångs-grupp, sedan två träningspass, några ärenden på stan, samt en hel del jobb. Lägg till detta en mycket behaglig tupplur på soffan, ur vilken jag nyss vaknat mitt i ett snarkgläfs. Ska alldeles strax gå och lägga mig på riktigt, så att jag orkar jobba järnet i morgon, men tänkte skriva några rader här först.
Apropå skriva, så är John Ajvide Lindqvists nya bok riktigt läbbig. Gillar ni skärgårdsidyll och zombies med faibesse för hjärna, så ska ni definitivt läsa Tjärven. Underbart äcklig, och det är ett gott betyg från mig. Nu undrar jag i mitt stilla sinne, hur det går med filmatiseringen av Hanteringen av odöda. Jag har inte hört ett knyst om det. Men den som väntar på nåt odött väntar aldrig för länge.

Nattinatt!

Inga kommentarer: