måndag 27 juni 2011

Jeansbyxepin

För er som inte visste vad en bingobyxa var; Det här är en bingobyxa:

Jag är inte gjord för jeansbyxor, det är då ett som är säkert. Spelar ingen roll att rumpan numera är en aning mindre, det är ju så jäkla obekvämt! I alla fall när man sitter ner. Förstår inte folk som älskar att gå klädda i blåbyxor, såna där "jeanstjejer". Sitter här iklädd ett par bralls som länge hängt i garderoben oanvända, då min dåvarande rumpvidd inte var förenlig med byxans. Bara för att jag numera kan. Så, visst, det är kul att komma i mindre kläder, men bekvämt är det inte med jeansbyxor. Kommer på mig själv med att kasta suktande blickar mot garderoben, där mina bingobyxor hänger, med resår i midjan och fruktansvärt osmickrande, men ack så skön passform. Nej, vill man vara fin får man lida jeansbyxepin. I alla fall en stund till. Men när det är dags för färgläggning av strippar tänker jag fanimej dra av dessa tortyrbyxor och hoppa i något mer sittvänligt. Till exempel en bingobyxa...

2 kommentarer:

Malin sa...

Mm. Håller helt med. Nu när jag testat "gravidbyxor" (såna med värsta mudden som kan töjas hur mycket som helst) förstår jag inte hur jag nånsin ska kunna gå tillbaka till jeans. Jag har insett att allt skulle bli bättre om alla i hela världen bar gravidbyxor hela tiden.
Alt. bingobyxor.

Malin Biller sa...

Yes! Mer bingobyxor till folket!!
Och grattis till bebin:-)