onsdag 20 juli 2011

Jäkligt härligt

Greger snusar djupt i sin knarrande säng. Hennes svarta katt Mortis snarkar pipande nånstans i mörkret. Och jag sitter vaken och varvar ner efter en synnerligen trevlig utekväll med Stella och Malin, mina kära gamla vänner. Som Oxelösundare är man inte direkt bortskämd med ett händelserikt uteliv, så det var trevligt som omväxling. Även om jag i dessa dagar, till skillnad från de vilda i min ungdom håller mig till mineralvatten och kaffe. Blir bara trött och tråkig om jag dricker alkohol Och numera kan jag faktiskt ärligt säga att jag har riktigt kul "ändå" (nu låter det ju som att jag haft grava alkoholproblem tidigare, och det kan jag ärligt säga att jag aldrig haft, dock ett enormt bekräftelsebegär som var i destruktivaste laget), jag behöver inte längre dricka bort min osäkerhet, för första gången i mitt liv känner jag att jag genuint trivs med att vara jag. Vågar släppa loss och bara ha skoj. Och det är jäkligt härligt.

Greger och jag har travat runt på Malmös gator halva dagen, ätit billig thaimat, glott på folk och så har vi skrivit radiomanus. I morgon blir en intensiv dags radiospånande. Så nu ska jag göra som min väninna, lägga mig och snusa. Så orkar jag skriva några riktigt bra roligheter imorrn.
Pöss.

Inga kommentarer: