tisdag 20 september 2011

Alla dessa stora frågor

Såhär fint är det i Skövde!


Häj. Jag åker tåg. Dä ä varmt och instängt, men för övrigt ganska smärtfritt. Och snart är jag framme i Skövde, där lilla mamma ska hämta upp mig. Tänkte jag kunde behöva mellanlanda i lugna Örslösa på vägen till Bokmässan och prata lite med korna.
I förmiddags var det kvinnogrupp, alltid lika mysigt att sitta och prata om livets väsentlighetligheter och äta god frulle samtidigt. Annars har jag inte hunnit så mycket mer vettigt idag, bara några viktiga jobbsamtal. Jag ska till exempel vara med och göra en utställning om salt på Trelleborgs museum i höst; ett stort jobb. Dubbelt kul, för de är så bra att arbeta med, och så är inkomsten tryggad för några månader. Sedan bär det av till Västergötland igen, för föredrag och workshop i oktober. Det lönar sig att göra reklam för sig själv, fastän man egentligen tycker det är läskigt, det var så jag fick det sistnämnda jobbet, genom att helt enkelt hitta rätt person, höra av mig till henne, boka in ett möte, vara någorlunda hel och ren och med mitt städade yttre och ärliga uppsyn, presentera mig själv på ett fördelaktigt sätt. Ska bli sköj att få undervisa i serier igen.

En halvtimme kvar till Skövde. Ska jag kissa när jag kommer fram, eller på tågtoan som det luktar bubb-bajs ifrån? 
Alla dessa stora frågor.

Inga kommentarer: