söndag 18 september 2011

Olustig gräsänka

Godafton! Sitter här och är gräsänka, då maken är i Vadstena med jobbet. Dagen har såsat sig fram. Vet inte varför, men jag känner mig olustig till mods idag. Kanske är det att det är höst i luften, eller att jag har jobbat lite för mycket på sistone. Det är nog bäst att dra ner lite på kraven nu, så jag är fit for fight till Bokmässan. Lättare sagt än gjort att prioritera bort viktiga grejer, men viktigast av allt att inte bränna ut sig. Huvva!

Och bara för att jag är gräsänka och har lovat mig själv vila, så finns det inte ett jota att se på tv ikväll. Jag känner dock en väldig tillfredställelse i att ha "lagat" vår gamla teveapparat. Vi trodde att det var dags att slänga den och köpa en ny för dyra slantar, då ljudet kom och gick. Men så fick jag ett infall att rätta till skarvsladden (som maken kommit åt när han dammsög), och vips, så var teven hel igen. Ett mirakel!
Men vad har man för glädje av det en kväll som denna? Äsch, jag sätter mig och glor på nåt på datorn istället. För nu vill jag inte se fler bönder söka fru.

Inga kommentarer: