fredag 16 september 2011

Piptoner

Vad passar väl bättre till detta inlägg än Tyskarna från Lund!

Min man har en minst sagt konstig musiksmak. Själv tycker jag om att skrota i köket till någon rivig Motown-dänga eller varför inte en Beatleslåt. När maken står och lagar mat hörs de underligaste toner från köket. Ikväll var det tibetanska munkar som bjöd på random tut i lurar och något som liknade strupsång, helt utan melodi. Jag frågade om de höll på att stämma instrumenten, men han hävdade bestämt att det skulle vara så och att det var urhäftigt.
Jojomän. Jag har verkligen inget emot hans udda musiksmak, mycket hellre den än att han älskat Lasse Stefanz, bara ibland gör den mig lite orolig. Som när han skjutsade mig till träningen härom sistens och jag trodde det var något fel på bilen, det pep så konstigt. Nejdå, det visade sig vara min Kärleks nya skiva, av det elektroniksa slaget. "Musik" alltså.
Han gillar bra saker också, som Neil Young och Nick Drake. Sådan där man kan ana en melodi och sjunga med. Fast mest lyssnar han på piptoner och strupsång, maken min.
Gotta love him.

Inga kommentarer: