torsdag 29 december 2011

Anteckna flitigt!


Vad kan jag säga om den gångna dagen? Tja, den har väl inte varit särskilt omvälvande, rätt händelselös. Men ganska trevlig. Jag har ägnat den åt intensivt arbete, en rask promenad, och lite hemma-pul. Vissa dagar räcker det. Och så har jag varit totalt osocial (förutom en pratstund med maken vid middagsbordet) och ibland är det så skönt. Att bara skrota runt i sina egna tankar, arbeta ostörd och fokuserad. Rensa skallen med en promenad. Jag gillar såna dagar som omväxling. Det är mycket som far runt huvudet så här, en månad innan flytten. Saker som ska ordnas innan och efter, högt som lågt. Det tar tid och kraft. Men tack vare noga planering i min nya filofax, har jag lyckats spalta upp det så vi tar lite dag för dag, min Käre och jag.

Jag har nästan slutat med nikotinläkemedel nu. Har kört med både munspray och plåster. Men den där jäkla sprayen är ju så rackarns dyr, att snåljåpen i mig tycker det får vara nog med den nu; 260 spänn för lite nikotin, liksom!

Jo en rolig sak har ju hänt idag! Jag har vunnit en fin plåtburk från femtiotalet på Tradera. Totalt onödig, men ack så vacker, att förgylla vardagen med. Har en burkfetisch. Kan aldrig få nog, helst ska de ha ett antal år på nacken och ha innehållit något hemtrevligt i sina glansdagar, såsom kaffe eller småkakor. Den som nu är min har varit hem åt choklad. Det kan ju inte bli bättre!

Så! nu kan Intresseklubben lägga ner sina anteckningsblock för ikväll.

Bara en sak till:

Pöss!

Inga kommentarer: