fredag 30 december 2011

May the force be with you

The secret sign...


Jag hoppas ni inte fått slut på papper efter gårdagens idoga antecknande, för här kommer ett inlägg till från en härlig men händelselös dag.
Dagen har innehållit: Flyttfix, en massa kul jobb, så en stunds träning på det. Och den obligatoriska slummerstunden framför eländet på nyheterna. Inga sensationer, bara en helt ok dag.

Så har jag lyssnat på the Secret för andra gången. Den är rätt amerikansk, med rejäl jänkar- retorik (ni vet där man med myndig stämma kör med upprepningsmetoden för att liksom "proofa sin point"; "Do I believe in the secret? You bet! Do I believe in the secret's amazing ways to change ones life? With a hundred percent certenty, YES! Do I believe that the Secret can and WILL make you whole if you let it? Absolutely!" Och så vidare.). Det är då man som mellanmjölkssvensk lätt känner sig besvärad och börjar prata om vilket väder man har fått.

Och jag får ganska mycket prestationsångest (så som jag får av alla självhjälpsböcker, och jag har gett mig på många i min dar), eftersom jag inser hur infernaliskt fel och negativt jag tänker 99,9 % av min vakna tid, men jag tror att grundtanken är korrekt; Att attraktionskraften fungerar, det man attraherar in genom sina tankar får man. Mer eller mindre. Vad jag har lite svårt att köpa är idén att ALLT beror på ens rätta eller felande tankar, även folkmord och att små barn utsätts för övergrepp. Skulle de då ha attraherat in det i sina arma liv? Njae... Men, som sagt, grundtanken är god.
Så nu väntar jag bara på alla miljoner kronor jag ska attrahera in. Tänker köpa en ny traktor till min styvfar, en John Deere förstås, en schysst lya i London till mig och maken, en liten stuga i skogen till morsan, en fräsig bil till Greger när hon är färdig med körkortet, en fin sekelskifteslägenhet i Haga, med stuckatur och höga fönster. Ja, det är ingen ände på vad jag kan fantisera ihop. Och enligt boken är det just så man ska göra. Jag lovar återkomma med resultaten.
Fast det är klart, när jag blir miljonär, är det ju säkrast att inget berätta för nån, för jag har hört att man får så otrevliga tiggarbrev då. Men ser ni min styvfar komma körande i en sprillans ny, grön traktor, då vet ni...
May the force be with you!

Inga kommentarer: