onsdag 21 december 2011

Dagens i-landsincident

Vassego: Årets Biller-julkort.


Någon somnade innan bloggdags igår. Det kan ha varit jag, men i så fall skulle jag aldrig erkänna det.
Jag är nyss utkommen från duschen. Och fastän jag inte har badat, utan bara duschat, så luktar jag gott om hela kroppen. Lite blodig är jag också. Köpte en julklapp till mig själv idag; En lyxig ekologisk bodylotion med rosdoft från Weleda, i tjusig glasflaska. Men glasflaskor, hårt klinkergolv och hala, våta händer är ingen bra kombo. Så det vart ett brak, ett klirr och en enda sörja av glasbitar och dyr bodylotion på golvet. Plus en massa små splitter i mina ben. Turligt nog hade jag redan hunnit smörja min arma lekamen. Nåväl. Det finns de som ingen lotion har, eller mat för dagen. Eller rent vatten att duscha i. Små stackare som blir sjuka och dör i onödan.
Då är det ju himla snajsigt att man på lite olika ställen kan köpa ett fint gåvobevis att ge bort, som visar givaren att en massa barn får vätskeersättning. Det är Unicef som kommit på denna fina idé. Kika här, vet jag!

Från det ena till det andra; jag har bestämt mig för att ta platsen i Serieateljén. Det ska bli skoj. Till att börja med, kommer jag jobba mycket hemifrån, så slipper jag stressa med långa resvägar varje dag. Men bara att ha någonstans att gå utanför hemmets fyra, är trevligt, man behöver lite miljöombyte. Lite roligt avbrott i serietecknarvardagen kommer det också bli i vår, då jag och kloka Helena Wannberg drar igång vår föreläsningsturné på allvar. Vi börjar i Västsverige, men reser dit intresse finns. Här kan du läsa om vår verksamhet.

Nu ska jag skissa en serie till Nya Wermlandstidningen. Den går i tryck på Annandagen, så det får bestämt bli en Biller med jultema.

Pöss å ajöss!

Inga kommentarer: