måndag 26 december 2011

God fortsättning

Har skissat en hel del idag. Detta ska bli en barnserie till tidningen Tivoli, om en liten tjej som har ett spöke som kompis.


Midnatt råder, tyst det är i huset. Fast utanför viner vinder så det knakar i knutarna. Ganska mysigt att sitta uppe och nattuggla då. Jag kommer sakna vårt sovloft när vi flyttar. Visserligen får jag ett nytt, stort arbetsrum och behöver inte sova där jag arbetar. Men det är så hemtrevligt här under sängen, med min Käre snusande ovanför. Jag kommer sakna mycket annat, förstås. Det kommer över mig då och då, och jag blir sentimental över det mesta. Bara en månad kvar nu...

Julen har varit fin (och ännu är det ju inte över). Jag har verkligen njutit, av god mat, avkoppling och sliskiga amerikanska julfilmer på teve. Så lite midnattsmässa på det, med världens bästa präst (gissa vem!), där jag pinsamt nog fick kämpa mot paltkoman för att hålla mig vaken. Men när de klämde i med O, helga natt, så att taket höll på att lyfta, då piggnade jag på mig rejält, och fick en tår i ögat, för se den låten är något av det vackraste jag vet.

Idag var det rätt skönt att börja köra med min vanliga GI-kost igen, och ta en hurtpromenad. Jag har också invigt hantlarna jag köpte till mig själv i julklapp, så nu känner jag riktigt hur bicepsen pumpar när jag skriver. Typ. Nädå, men jag gillar att lyfta skrot. Det är ett bra sätt att rensa skallen och få ur sig lite aggressioner.

Nu ska jag kläcka idéer, och sedan kika lite på mysiga Astrid Lindgren-snuttar på YouTube.

God fortsättning alla tomtenissar!

Inga kommentarer: