tisdag 13 december 2011

Det är vad jag gjort ikväll

Hej på er! Nu är jag tillbaka i Ockle, vid min kära dator. Så nu ska det bli bättre bloggande av! Men vad jag har haft det bra i Malmö; känner att jag har laddat mina serietecknarbatterier nåt alldeles kopiöst, med sovmorgnar, kompishäng och långa promenader i ett juligt Malmöööuuue. Det var en utmaning, dock, att vara med rökare. Jag känner ju ingen här som bolmar, men nästan samtliga malmövänner gör det. Det var till att stålsätta sig och klistra på ett extra nikotinplåster. Och nästan lika jävligt var det när Greger köpte hem en påse av det godaste Gud skapat i sin dar; ostbågar. Men jag höll mig till mina GI-nötter och djupandades, så gick det bra.

Direkt när jag kom hem, satte jag mig att rita denna teckning till en utställningskatalog där jag är med. Det är en Strindberg-utställning, och jag och en massa andra tecknare har gjort varsinn tablå. Så fick vi en sida var i katalogen att göra vad vi ville med. Jag skissade ihop ett Strindberg-potpurri. Överst ser ni två bilder ur Fröken Julie, sedan är det de där sparvarna som hoppar runt i rabatterna på Mosebacke precis i inledningen till Röda rummet, och längst ner Ååågust på promenad, arg och jävlig i största allmänhet.

Det är vad jag gjort ikväll. Och nu ska jag färglägga strippar.

Puss å kram!

Inga kommentarer: