fredag 23 december 2011

Sedan tar jag helg


Har precis haft ett långt, givande samtal med Greger. Hon får mig alltid på gott humör. Vi har tramsat, gnällt om högt och lågt, förfärats över saker och pratat om lite av varje. Jag har även förtärt två pepparkakor, och fick en rejäl sockerchock, ovan vid allt som inte är GI, som jag är. Efter det tuschade jag som en duracellkanin i nån timme. Nu har det lugnat ner sig. Jävla gift det där, sockret!

Maken stökar runt i köket, det rullas köttbullar och fixas revbensspjäll inför morgondagen. Ja, nu är det fanimej jul, hörrni! Har ni det bra? Dricker ni julmust och myser? Och kramar era nära och kära lite extra? Hoppas i alla fall att er jul inte blir som den i den gräsliga Triss-reklamen; den där med Kafka-stämning ni vet. Där farmor säger, likt en sömngångare från Helvetet "Vad bra, då kan vi ta en paus då!" varpå farfar stämmer upp i ett vansinnesskratt och hon spelar en psyksjuk trudelutt på dragspelet.
Själv tänker jag bara ta det lugnt, äta gott, glo på teve, och kanske gå på makens midnattsmässa och skråla lite julpsalmer.
Men först: dags att gå ner till de enorma spindlarna i tvättstugan och greja med det sista.

Sedan tar jag helg.

God jul på er allesammans!!