lördag 31 mars 2012

And here's to you Mrs Bredefeldt

Har en extrem sådan idag!

Hoppsansa så dåligt jag har bloggat ett tag! Har varit (och är) så in i vassen trött hela tiden, så orken har inte räckt till. Är det fler än jag som är tröööötta nu? Sån där vårtrötthet har man ju hört talas om. Men det går väl över. Och snart, mycket snart, blir det vår och varmt på riktigt! Än så länge anas bara små knoppar på buskar och träd i Göteborg, men det är ett oundvikligt faktum, att det varje år blir sommar (mer eller mindre, det är sant).

Idag har jag hängt på konstmuseum med hejjiga Erika. Vi har kikat på Bacon och Warhol och lite ditten och datten. Så har jag inhandlat fyra snajsiga pins med Beatles på i den fina museumshoppen. Jag har faktiskt varit lite ledig idag, det behövde jag. Men ovan som jag är, känner jag att det börjar krypa i serietecknarkroppen nu, och jag ser fram emot att inte helga vilodagen. Däremot ska jag få mig lite andlig spis (utöver Unga mödrar, som jag följer slaviskt igen), i form av makens mässa. En okristlig tis att ha mässa på, dock, anser jag; elva på morgonen en söndag!! Det där måste jag be honom ändra på, för så kan vi ju inte ha det.

Nu ska jag kika vidare på Simon & Garfunkel-dokumentären på Svt Play, samt pilla bort popcornskal mellan tänderna.
Pöss å gunatt!

Inga kommentarer: