lördag 24 mars 2012

Min vecka i färger

Blå var himlen när det vårades som värst i veckan.

Gul var snorkråkan en gubbe snöt ut precis utanför mitt fönster på spårvagnen i tisdags.

Röd var gubbens näsa.

Grön var min nästipp när världen snurrade som jävligast i torsdags.

Orange var fjortisarnas ansiktsfärg där de hängde i vårsolen, tuggande tuggummi like there was no tomorrow.

Violett är min skärmsläckare. Det är bra mot yrseln.

Indigo är mitt humör just nu. Nina Simone, släng dig i väggen! Men det går väl över. Vi är visst många som mår lite konstigt för tillfället. Nåt i atmosfären kanske?

Tur att veckan snart är slut, för nu har jag inga mer färger. Och som Roland i Torsk på Talinn sa:
"Efter regn kommer solsken".

Och såna där färgglada regnbågar!

2 kommentarer:

Erika sa...

Hoppas på en bättre vecka för dig! Vi kanske ska vara lite pretto till helgen och gå och se Bacon & Warhol på konstmuseet? Kan säkert pigga upp./Erika

Malin Biller sa...

DET låter som men finfin plan:D