söndag 4 mars 2012

Bevara min nya iMac





Oj. Oj. Oj. Vilka kaos-dagar! Min dator är nu officiellt stendöd, beyond saving (eller, det går eventuellt att få liv i den, men till nästan lika högt pris som att köpa en ny). Jag blev så ledsen! Har suttit i timtal och pratat med olika datasupportmänniskor. De har visserligen varit snälla och hjälpsamma, men de har ju inte kunnat rädda min kära dator. Och jag inser mer och mer, att jag själv är rätt haj på datorer.

Men vet ni, jag har världens finaste man; När jag kom hem igår kväll efter en våndans dag (hade varit på Macforum och fått klart för mig, att jag, jo-tjena, inte bara måste lägga ut för en ny mac, utan också måste köpa till nya versioner av dyra program eftersom Adobe är ett skurkföretag som vill krama ur så många ören de kan ur sina stackars kunder. Lite lustigt, för när jag stod och trampade på crosstrainern på gymmet efter det besöket, kunde jag se att min puls gick upp varje gång jag började tänka i banorna "datorn är död- jag måste lägga ut en förmögenhet- och allt strular- vart ska jag få pengar NU??" Lång parentes det här), då kom han hem med en dator till mig. Plus Officepaketet och Apple Care-försäkringen. Det enda jag behövde göra sedan, var att ladda ner en uppdatering av Photoshop, och installera alla program och drivrutiner i nya datorn.
Nu har jag också supersnabbt internet, efter att ha bytt operatör. Även detta har jag installerat. Känner mig som en lyxhustru. Ser framför mig, att tv3 startar en såpa som heter "Hisingenfruar", där jag kan klicka runt i höga klackar och se blåst ut med en hund i väskan (och en jäkligt snygg dator).

Men nu är jag hjärtligt trött på strul och allehanda installationer. Universum, jag har lärt mig det jag ska nu; jag vet att jag kan fixa en hel jäkla massa själv i teknikväg. Nu får det vara bra, tack så mycket! Ge mig bara lugn och arbetsro. Inget mer får gå sönder.
Käre gode Gud, bevara min nya iMac, amen!

1 kommentar:

Viola Vamp sa...

Nice med ny dator!!

HA HA @Hisingefruar! Vore nice om de kom i fler versioner. Grumsgummor, Hallsbergshoror ;), Valdemarsviksvåp.