tisdag 27 mars 2012

Krystmarodören


Jag vet inte hur det är med er, men jag håller rätt hårt på gymmets ordningsregler. Eller, ja, lagom hårt i alla fall. Följaktligen torkar jag av maskinerna efter mig så att det inte är ett svettigt rumpmärke eller dylikt när jag lämnar över till nästa motionär. Och jag spelar inte vansinnigt hög musik (särskilt inte om det är Justin Bieber. Av olika anledningar) om någon medmotionär står väldigt nära och trampar på nån grunka. De flesta på mitt gym gör som jag, och det är SÅ skönt. Men idag mötte jag Undantaget. Fismannen.

Jag vet, ibland är man lite gasig (olyckliga omständigheter gjorde ju nyligen att jag efter ett stort blomkålsintag mitt i en situp, råkade släppa en liten, liten fis i huvudet på en annan stackare på ett gruppstyrkepass).
Vad vet jag, kanske var denne man ovanligt laktosintolerant och hade firat det fina vädret med en enorm milkshake? Men det ursäktar inte att han VID ETT FLERTAL TILLFÄLLEN trumpetade ut riktiga stinkfisar i min närhet!! Särskilt vid roddmaskinen pös det gas ur krystmarodörens gump. Om man är så fisig att man inte kan hålla sig, DÅ UNDVIKER MAN VÄL MASKINER DÄR MAN UTFÖR EXPLOSIVA RÖRELSER??

I ett illaluktande gasmoln försökte jag tappert göra klart min styrketräningsrunda. Men det gick inte. Mitt ekstrema luktsinne hade vid det laget lyckats spåra upp varenda partikel av vad fismannen någonsin ätit. Jag kände mig yr som en skyttegravssoldat utan gasmask mitt i senapsgasen. Det var inget annat att be för, än att demonstrativt lämna lokalen, och dra några djupa andetag frisk luft.
Hoppas mannen i alla fall torkade av efter sig, för där måste ha varit enna rejäla bromsspår!

Inga kommentarer: