måndag 26 mars 2012

Håll tummarna för mig!

Häj. Har ni haft en bra helg? Det har jag. Lugn och skön. Och eftersom maken är ledig på måndagar, blev den extra lång. Idag tog vi en utflykt till Öckerö. Inte bästa utflyktsvädret kanske, för dimman låg tät över kobbar och skär. Men snajsigt ändå. Och vi tyckte alldeles bestämt att vi hörde dragspel och bas, och hade vi stannat lite längre hade fullmånen med all säkerhet lyst som var den av glas. Jag älskar balladen om Fredrik Åkare.

När vi kom hem tog jag en promenad. Alltid ett intressant äventyr när man är yr, för det kan svaja rejält när man är ute och går. Fasiken vad det gjorde det i kväll! Jag måste skärpa till mig och göra de nyttiga, men ack, så tråkiga övningar jag fick av doktorn mot yrseln (det ena utesluter sällan det andra i det fallet...), för så här kan jag ju inte ha det! Känns som man är full, fastän jag aldrig smakar en droppe starkt.
Nåväl, nog gnällt.

Nu ska jag kika lite på webteve och fira att jag är klar med att ha textat ett gäng billrar på franska. Jag träffade en riktigt bra fransk översättare när jag var i Paris, så nu tänkte jag och min agent att det var dags att försöka sälja in Biller i Frankrike.
Håll tummarna för mig!


1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Låter som ni haft det jätte mysigt o trevlig och jag håller tummarna så klart för Frankrike, miss y. KRAM