måndag 5 mars 2012

som en svettig get


Åhåj! Har suttit och skrämt upp mig själv med en gammal skräckis och har precis slitit mig från teven, för att färglägga strippar. Det där Hill House var inget mysigt ställe!

Jag lyckades försova mig i förmiddags och missade makens första gudstjänst. Riktigt surt! Jag försover mig i stort sett aldrig, och jag hade så gärna velat höra honom. Men det var inte mycket att göra. I stället har jag ägnat dagen åt att jobba som en liten gnu, och träna (som en svettig get?). Nån sorts dans bidde det. Sh'bam hette det visst. Enkla steg för såna med koordinationsförmåga. Dvs andra än mig. Men jag löste det hela genom improvisation och att bara röra på benen, inte armarna, samt att koncentrera mig så hårt att jag fick ont i tinningarna. Såg förmodligen inte klokt ut. Men skoj var det. Så lite styrka på det, innan det var dags att ta spårvagnen hem till Länsmansgården igen, och ägna ett par timmar åt att färdigställa bilder till utställningen "Carema, min vän" på Virserums konsthall (behöver jag påpeka att titeln är ironisk?). Vi är ett gäng serieskapare som skildrar vårddebatten/skandalen i serieform. Ovan kan ni se ett av mina bidrag.

Så har jag för hundraelfte gången försökt installera min skruttiga scanner i Photoshop Cs5. Men nähää, det har nissarna på Adobe gjort riiiiiiktigt omöjligt (har läst en hel massa hårslitarkommentarer på olika nätforum i ämnet). Livet ska inte vara lätt. I stället fick jag installera ett separat scanningsprogram för 600 pix.
Och detta, mina vänner, var dagens i-landsproblem.

Inga kommentarer: