söndag 16 september 2012

En näverlur och några halmstrån i håret

I wanna know, have you ever seen the rain? Det har jag. Hela dagen. Riktigt urk-väder. Ändå stretade jag iväg mot zumban. Det ska bli SÅ skönt att flytta och komma närmare en spårvagnshållplats. Här känns det verkligen som om vi bor vid världens ände.

Flytten ja, det drar ihop sig nu. Jag är redan trött på alla flyttkartonger, ändå är långtifrån allt nedpackat. Bra grejer för magkatarren det där!
Nej, nu ska jag sluta klaga. Sånt har jag rakt inte tid med. Måste ju tuscha strippar och fylla fler flyttkartonger med bråte! Så ska jag ugnsgrilla en falukorv i min gräsänke-ensamhet och tänka på morfar, för det var hans favoriträtt alla kategorier.

Varför känner man sig förresten så fånig som tjej, när man köper en stor falukorv, inget annat, när man är och handlar? Fattas bara en näverlur och några halmstrån i håret... 

Inga kommentarer: