måndag 10 september 2012

Helikopter med Cliff Richard


Herregud! Jag är alldeles plitig i ansiktet! Jäkla månatliga rening att sätta spår i fejset! Men jag tar det med ro, jag ser trots allt inte ut som damen ovan. Jag har en dold talang: att rita bölder på folk! Och med tippex får man till riktigt snygg psoriasis. Åh vad jag älskar mitt jobb!

Snart är det dags att göra nytt fulpyssel, känner jag. Har bara inte haft tid på ett tag. Det är mycket nu, mer än vanligt; flera kul jobbprojekt på gång, bland annat en serie till Galago och en till Barnens Jultidning. Så förbereder vi som bäst inför releasefesterna, och på det packar jag, och ja just det, så måste jag sköta mina ordinarie deadlines också. Och helst hinna klämma in några pass zumba.

Men jag känner att det går rätt bra, jag tar ordentliga vilopauser, äter bra och sover tillräckligt. Härom natten drömde jag dock lite underligt. Jag var ute och flög helikopter med Cliff Richard och han bara tjöt och grät, i falsett. Och så sjöng han enbart refrängen i Summer Holiday, om och om igen.Ville inte alls hålla i styret, fastän jag sade till honom på skarpen. Jag tror det gick bra tillslut. Och jag hoppas jag inte behöver drömma om Sir Cliff fler gånger.

Åh, honom skulle det nog vara kul att rita bölder på! Det ska jag genast ge mig på!


Inga kommentarer: