fredag 14 september 2012

Ta sig i kragen och skärpa till sig

Jo hej! Sitter i Serieateljén och samlar kraft att gå iväg och träna. Det är inte helt lockande en fredagkväll, men jag vet, att om jag väl kommer iväg, känns det så bra efteråt. Och ett stort plus, är att det är så gott som folktomt på gymmet vid den här tiden en fredag. Man slipper stå i någons svettiga armhåla och pinas (den korta människans förbannelse), och har hela duschen för sig själv. Inga nakna tanter som gresar och smörjer in sig med lotion i varje skrymsle och veck (kan man inte vänta tills man kommer hem?).
Senare tänkte jag skissa stippar för hela slanten. Måste hinna klart med ett gäng nyab, innan jag far till mamma nästa vecka. Tänkte passa på att vila upp mig, umgås med familjen, och jobba på samma gång. Det är ju utställning i Skövde och jag ska också ha en liten workshop i samband med det.

Flytten börjar kännas överkomlig nu, eller vad man ska säga. Överblickbar, kanske. Vi har redan hunnit packa nästan hälften, och gör vi bara lite varje kväll, så hinner vi gott och väl, trots Bokmässa och deadlines. Och själva bärandet har vi ju anlitat en flyttfirma till, samma sak med flyttstäd. Ändå längtar jag tills allt är färdigt. Det är allt tröttsamt att flytta!

Apropå trött, tänk om man skulle ta sig i kragen och skärpa till sig, och pallra sig iväg till Sportlife då.
Hej!


Inga kommentarer: