måndag 3 september 2012

Pitbullöverflöd

Ååååh min mage är full av grekisk mat. Kolhydrater i kubik, ack så gott! Vi pallade inte laga mat i afton, så maken och jag tog middag ute. Maken betalade, ska tilläggas, annars hade jag bara kunnat äta en 20-dels moussaka. Så jäkla gott!

Nu har jag precis blivit klar med ett halvårs kvitton och fakturor, prydligt insatta i datumordning till min nya revisor. Lättnaden kan närmast liknas med känslan när man varit på toa efter att ha käkat julbord... Jag känner mig lätt på något vis.

Flytten närmar sig, det ser vi verkligen fram emot. Är så trötta på att bo just här, i världens ände där det bara är sunk och urk och blä (sa jag att jag är väldigt verbal?). Och där ALLA har kamphund. Jag skojar inte! Ibland har jag lust att gå fram till dessa hundägare och säga, Ursäkta, jag måste bara berätta för dig, du är kanske inte medveten om det, men det FINNS andra hundraser. Jo jag lovar, det gör det!

Men jag låter bli, för dessa hundägare ser inte helt hela och rena ut och deras hundar ska man inte gå för nära.
Ja sannerligen, det ska bli skönt att slippa detta pitbullöverflöd!

Inga kommentarer: