onsdag 6 januari 2010

Det vore ju trevligt 2010




Neil young i Oxelösund


Nu har jag funderat, och kommit fram till en del saker jag skulle önska mig inför 2010. Håll i hatten, och ta emot:

Alla jag älskar är friska och lyckliga.

Jag själv är lagom lycklig, och någorlunda kry.

USA räddar världen (vadå, det gör de ju i alla filmer!) undan växthuseffekten.

Kvartetten som sprängdes av Birger Sjöberg blir ljudbok.

Philemon Arthur and the Dung avslöjar sina rätta identiteter.

Det spelas in en massa intressanta dokumentärer, om folk med lyten mm.

Någon hittar på en spökfilm som är lika bra, om inte bättre än the Others och the Shining, utan massa överdrivet trams och dåliga effekter.

En liten tomte sätter sig och klistrar in alla mina ångest-kvitton och fakturor i en pärm och skickar till min revisor (som i sin tur meddelar mig att staten inte vill ha någon skatt av mig alls, för de tycker jag har varit så snäll).

Bokmässan blir rolig, och det kommer en massa folk till mina signeringar.

Jag får åka runt och träffa trevliga människor på olika seriefestivaler.

Jag lägger Norge och Danmark för mina fötter.

Hanteringen av odöda blir film, med jättebudget och välgjorda effekter.

Min bok blir enormt väl mottagen, och alla i Seriefrämjandet vill vara kompis med mig (äsch, det vill de ändå, för jag brukar krama dom och bjuda på snask).

Neil Young släpper en bra skiva, och kommer på att han vill åka till Oxelösund för att ge den bästa konserten i musikhistorien.

Jag får det där stora genombrottet.

Jag hittar ett hobbyband att sjunga rock`n´roll med här i trakten

Beatles återförenas (vet inte hur, men Herrens vägar äro outgrundliga... kan bli en jäkligt bra spökfilm av det!!)

Biller publiceras i en massa dagstidningar runtom i världen.

Alla är snälla mot mig och säger bara saker jag blir glad av, alternativt; jag lär mig leva utan yttre bekräftelse och blir sådär äckligt trygg i mig själv att jag aldrig mer behöver ta illa vid mig av någonting som händer någonsin mer. Nä förresten, det där lät lite otäckt. Vi säger så här i stället:

Jag får tjockare hud, och lär mig att ta åt mig av konstruktiv kritik och skita i elakheter, men framförallt ta till mig, och glädja mig åt fina kommentarer och peppning.

Jag blir en bättre männsika, i alla fall lite lagom perfekt; ärligare, snällare, hjälpsam, mer kärleksfull och riktigt sliskigt positiv. ev. lite mindre sarkastisk, om det går. Ska prova att vara snällare mot mig själv också...

Jag blir bättre på att berätta för andra hur bra de är. Varför gör jag inte det oftare? Nä, det ska bli ändring!

Jag har en massa inspiration, ork och lysande idéer till serier.

Jag hinner med att teckna lite halvlånga serier, där jag får vara hur snuskig och galen jag vill utan att någon tar illa vid sig), och får vara med i Galago och en massa andra bra och kreddiga (nä det sa jag inte, gjorde jag det? Ibland blir jag rädd för mig själv.) tidningar.

Det spökar kommer i repris på Femman.

Jag påbörjar min nya bok ("Huvudstupa, hjärtat först").

Jag släpper en barnbok som heter Monstret i magen.

Det blir en massa roliga resor, bla till London och Irland, med min älskling. Och Malmö, förstås, icke att förglömma!

Fred på jorden. Sluta tjafsa i största allmänhet (denna punkt är inte min, utan min sambos, men jag kan väl inte annat än att hålla med). Alla ska vara snälla mot varandra och gå hem till ensamma stackare med tröstande toscakaka och en termos Zoegas lite då och då.

Vården blir bättre ( jag hade kunnat skriva "bra" men det vore en alltför orealistisk önskan); Kvinnors hälsa prioriteras, och hypotyreosvården riktar in sig på att hjälpa alla oss, och inte göra det svårare genom att krångla som de gör (inte min läkare dock, hon är underbar), ger oss naturliga hormoner utan att tjafsa, slutar ifrågasätta oss och kalla oss psykfall, läser på lite helt enkelt, för i dagsläget har svenska patienter mer kunskap än läkarna om sköldkörteln. Skärpning!

Det blir en ny regering!!! En rööööödgrööööön!!!! Hurra!

Min mamma får ett roligt jobb och slipper ha Arbetsförmedlingen i röven konstant, de är inte värdigt när hon jobbat hela sitt liv, är så duktigt och välutbildad, och vänder ut och in på sig själv för att hitta något.

INGEN blir utförsäkrad från Försäkringskassan, det var bara ett dåligt skämt, Dumregeringen tar tillbaka det nu.

Alla fattiga och svaga, halta, ledsna och lytta blir friska och glada, då de aldrig mer behöver oroa sig för att klara uppehället, eller bli tvingade att jobba med kroppen full av tumörer.

Nu kan jag inte komma på något mer just nu, men jag har en känsla av att det kommer fler punkter längre fram. Har ni några bra idéer?
Avslutar det här inlägget med att tacka från botten av mitt serietecknarhjärta för alla de fina kommentarer som trillar in lite nu och få! De gör mig så glad!

1 kommentar:

Ellen sa...

Jag tycker att det var en bra lista. Håller mina tummar för att den går i uppfyllelse. Jag hoppas speciellt på fler serier från den Billerska pennan! Och på en rödgrön regering så klart (men folk kan väl inte vara så dumma att de röstar blått igen, kan de?)