torsdag 28 januari 2010

Paneler



Ikväll sitter jag och jobbar med serier till Semic förlag. Det är alltid lika trevligt att jobba med dom. Svartvita "paneler" ska det bli, till deras Damrummet. Det är billerserien, fast i ett annat format. Min plan är att få in den i någon bra damtidning. Den gick tidigare i Hennes, och där tyckte jag den passade så bra. Men sedan lades tidningen ner. Får kanske sätta in en kontaktannons: Svartvit serie, ganska skojig, fylld av tänkvärt trams, söker tidning. Svar till "Sol och vår".

Annars har jag åstadkommit en gräslig köttfärssås att förfära sambon med. (Varför är det så mycket roligare att äta mat som andra lagat än att själv laga maten?). Det är väl som de säger: Don´t quit your day job! Bättre att jag håller mig till pennorna och ritandet än stökar bland grytorna.
Mer spännande än så blir inte dagens inlägg. Inte mycket nytt under solen. Jo, det har snöat jättemycket. Men nu märker jag att jag pratar väder, så det är bäst att jag slutar. I morgon är det begravning.
God afton!

Inga kommentarer: