lördag 16 januari 2010

Vilka möjligheter det finns!


Apropå storhetsvansinne...


Bingobyxan är på (eller ok, det är ett par vanliga fleecebyxor, tycker bara om att använda det där ordet), kaffet pruttar så sakteliga ner i kannan och datorn är full av sommarpratare-podradio. Kort sagt: jag är redo att intensivjobba! Ikväll blir det en bild till Svenska kyrkan, massa strippfärgläggning och lite utskick (ska fanimej få in Biller i fler tidningar!!). Så, nu är kaffet klart! Zoegas, tjockt och svart som tjära. Ah!

Tänk vad det skulle vara kul att få sommarprata någon gång! Och få välja riktigt bra musik att spela. Man måste få drömma, man vet ju aldrig. En annan (ganska ouppnåelig/storhetsvansinnig) dröm jag har är att bli Unicef-ambassadör. Det vore nåt. Men egentligen tror jag att det mesta är möjligt, till och med de mest otroliga saker. Om man bara ger sig fan på det. Det mesta, inte allt. Vissa saker går det aldrig att bli. För mig är det t ex helt omöjligt/för sent att någonsin bli:

ett öronbarn
En naturlig blondin, brunett eller rödhätta (är och förblir råttfärgad)
oskuld igen (det räknas inte att bli ihopsydd i efterhand! Förresten rätt vidrigt.)
analfabet
autodidakt (har dock lärt mig detta tjusiga ord helt på egen hand)
eller krasslig i spanska sjukan
Tror även det är rätt svårt att bli en luktlös gas, men väntar på att bli överbevisad om det.

Däremot är det inte helt omöjligt att bli:

en man (bara att snitta lite, ta hormoner och sy fast en moj)
senil
bitter
galen
jättetjock (så att de måste lyfta ut mig med en kran)
glutenintolerant
reumatiker
cynisk
stelopererad
eller en sån som tvångsmässigt samlar på saker, t ex använt toapapper.

Kanske blir jag ALLT det! Tänk vilka möjligheter det finns!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, samla på toapapper! ^_^

Allt en önskar kan en få.