lördag 23 januari 2010

Balans i allt


En ny, lagom tramsig serieremsa

Fortfarande är det färgläggning som gäller. Eftersom jag numera också gör en svartvit version av varje stripp till Helsingin Sanomat, tar det lite längre tid än innan. Men det är kul. Har man bara en bra ljudbok kan man sitta hur länge som helst. Nu ska jag dock snart ta mig en tur med stavarna (jag vet vad ni tänker: Vilket rock`n´roll-liv hon lever, hon borde verkligen tagga ner!) för nu känner jag att mig rumpa smakar trä.
Har precis skickat iväg en prov-krönika till en tidning, och håller alla tummar jag har att den ska falla redaktören i smaken. Det en ganska allvarlig text om nya boken och dess innehåll. Kanske är det därför jag har ett sånt tramsbehov nu? Det måste ju vara balans i allt, yin och yang, ni vet; (betyder "allvar och trams" på kinesiska för er som inte visste det). Det får nog bli lite Philemon Arthur och fulpyssel ikväll, innan allvaret kommer över mig igen.

1 kommentar:

Helena sa...

Hihi... Vi tittar mycket på Kalle hemma med sonen, men jag tror att jag väntar med att låta 3-åringen se denna. ;-)