fredag 15 januari 2010

Fröler pratar skit



Snälle Samuel Fröler, jag var ju så kär i dig när du lekte skärgårdsdoktor! Varför ska du sälja din själ och gå omkring och prata pretto-goja på en landsväg i lufsiga manchesterbyxor för?? Jag blir tokig på den där reklamen! Fast den med Lena Endre är faktiskt snäppet värre. Jag retar mig till och med mer på SPP-reklamen än på den hysteriska, katastrofalt dubbade för Vanish. "Lita på rosa". Det är i alla fall lite humor (så dåligt att det blir roligt). Men SPP, näe! Jag tecknar minsann för AMF pension då och då, och det är jag stolt över, för de har roliga reklamfilmer (och är bra att jobba med).
Har förresten själv börjat pensionsspara nyligen. Mycket stolt över alla de tusentals vuxenpoäng som detta genererar. Det hade varit mycket roligare om ordet "pensionspara" innebar att en massa glada pensionärer sparade ihop pengar åt MIG, men de har ju byggt upp välfärdsamhället, så jag antar att jag får vara tacksam. Tjuvlyssnade förresten på en päls-tant i Malmö, som snoppade av en hemlös stackare just med orden "Du ska inget ha! Skaffa dig ett jobb i stället! JAG har minsann byggt upp välfärdssamhället!". Tänkte i mitt stilla sinne, att det var bra gjort ensam av den tanten, och att det var förståeligt om hon var lite snäsig efter en sådan bedrift.

Inga kommentarer: