torsdag 19 augusti 2010

Barkbrödsdags igen


Inte så tokigt om man skrapar bort råttskiten och har lite salt sill på. Om man vill lyxa till det, alltså

Hej alla glada! Jag måste ätit för mycket choklad igår, för idag mår jag pyton. En serietecknare och egen företagare till på köpet har inte tid att må pyton. Deadlinesen hopar sig och jag har varit tvungen att lägga det minst viktiga av det superviktiga åt sidan, för att tid och ork ska räcka till. Snacka om frustrerande! Vill ha möjlighet at ägna mig åt barnböckerna NU. Men efter stiljtjet i sommar samt ett bröllop i budgetklass som ändå (!) blev en dyr historia för en stackars fattig konstnär (snyft! Ta fram näsdukarna!) står jag här fattig som en lus. Måste ta de jobb som ger pengar NU, samt leverera det material jag har kontrakt på. Hoppas denna månad på ett mirakel medan jag stoppar huvudet i sanden för att ignorera att månadsslutet närmar sig med mastodonträkningar från CSN och andra oförstående ställen. Har ni några idéer hur jag kan tjäna lite snabba cash utan att bli kriminell? Jag tror inte den brottsliga banan ligger för mig, se. Är alldeles för mjäkig och konflikträdd. För att inte tala om mina svaga nerver! nej, ett lagligt, trevligt snabbjobb skulle jag hellre ta. Tips emottages tacksamt!
Nä, nu ska jag se om barkbrödet är färdiggräddat!

Inga kommentarer: