måndag 23 augusti 2010

Ett fisigt inlägg



Knyt ett snöre runt mitt ben och du kan använda mig som ballong idag! Ska bara byta om till något mer färgglatt först.
I say no moah!

Har nyss traskat ner till vår kvällsöppna kiosk ( åh! Malmö, ack vad jag saknar dina nattöppna jourlivs!) och införskaffat nödtorftig nattproviant bestående av extremt mörk choklad (den är nästan svart), nötter och en sån där trendig vitamindricka som jag inte får gratis som alla stora bloggerskor och därför inte tänker nämna vid namn.

I jakt på roligt extraknäck har jag hittat ett och annat. En grej är hemlig, men den andra kan jag berätta om; Jag har anmält mig till en statistförmedling. Låter ju skitkul att få vara med på filminspelningar. Men det krävs allt ett rejält gage för att jag skulle medverka i en sån där reklamfilm där de pratar om illaluktande flytningar eller dålig mage i jag-form. Kan ni se mig sitta och gnida handen över magen i pastellfärgad blus och säga "Förut kände jag mig alltid så uppkörd, pruttade som en kulspruta. Ingen kunde vistas i min närhet (bild på min modellsnygge man som lämnar vår breda, dyra säng för att sova i ett av stora, fina villans andra rum, nedstänkt av blöta fisar), det gick till och med så långt att jag undvek att åka buss, då minsta skumpning kunde störa min oroliga mage och tvinga de andra passagerarna att bära gasmask. Men nu, tack vare
Fart-Stop Yoghurt kan jag äntligen känna mig fri igen. Ja lycklig rentav. Alla mina problem har kaktiskt lösts sig som genom ett trollslag, jag har hittat botemedlet mot aids och fått ett slut på all svält. Tack, Fart-stop!" Och så ett leende med huvudet på sned, och en kindpuss av min nöjde man. Vi kan ju slänga in några välkammade ariska barn också.

Vad tror ni?

Nä.

1 kommentar:

Helen K sa...

åh, statist. Det har jag varit. En kul erfarenhet. Och jag var med i en passande film också: "min store tjocke far" haha! Om du hittar den i en videobutik kan man se en femtiotalsklädd OCH friserad jag på baksidan av fodralet. Lycka till!