söndag 1 augusti 2010

Mot London!



Häj häj! Mumsar på Daim lite diskret sådär, så knaprandet inte ska höras in till köket och min matlagande make. Man ska ju inte förstöra aptiten.
Åh, imorgon far vi på försenad bröllopsresa till England. Det blir mest London, men även en liten tur till Dorset. Men, som alltid när jag ska ut och resa är jag nojig. Måste hinna i tid, måste checka in, måste hitta gaten, måste hitta Heathrow Express och tänk om vi inte hittar till hotellet!!!! Pust stånk! Nä, nu ska jag andas och varva ner min neuros. När jag väl är framme är det ju inga problem.
London är min plats på jorden, och har så varit sedan jag var där första gången -92. Har faktiskt bott där ett tag, då jag arbetade som slav-aupair hos en galen homeopat, men det räknas nästan inte, för det var så långt ut att man måste ta tåg OCH tunnelbana för att komma in till stan. Men semestrat har jag ju gjort ett otal gånger i världens bästa stad. Blir smått kollrig när jag kommer in på Top Shops enorma smyckesavdelning. Och jag har en bra man, som inte har något emot att snällt vänta när jag shoppar. Ska dock försöka hålla lite i pengarna den här gången. men Linley Sambourne House ska bli kul att se igen. Det är ett museum/bevarat viktorianskt hem, där en cool, nä vänta, snajsig låter bättre, serietecknare bodde i slutet av artonhundratalet. Han tecknade för Punch. Väldigt speciellt ställe, för den där Linley verkar varit en kul prick. Annars har vi inte så mycket inplanerat, vi tar dagen som den kommer. Dä blir gött dä!
Nä, nu tror jag bestämt att det är mat! Och kan ni tro, jag har faktiskt aptit!
Go'kväll!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Ni får ha en underbar resa och så får du berätta allt över en fika när ni kommer hem, miss y darling. kramilikram