måndag 30 augusti 2010

Feeeeeeber


En av de senaste stripparna (det fanns ju en tid när jag var singel...)

Ja ja, jag antar att ni fått nog av fula gubbar nu, kanske dags att ska skriva något klokt också. Klokt... äh, jag skriver något, det kan vi säga. Svårt att vara klok när man har feeeeeber (tyck synd om mig, gör det! Har läst i en självhjälpsbok att man inte ska det om sig själv, så det vore skönt om någon annan kunde göra det åt mig).
Mellan vilostunderna och Herrskap och tjänstefolksessionerna har jag alvedonat mig någorlunda arbetsför. En bild till kyrkan har det blivit och lite färgläggning. Schemat är späckat i kväll, men jag tror inte orken kommer räcka till allt. Annars har jag inte åstadkommit mycket denna krassliga dag. Jo! Jag har gått ner till Ica och köpt nässpray! Den trevliga kassörskan förstod att jag var dödssjuk, för hon tittade på mig med ett deltagande leende. När jag sedan flämtande och med unken förkylningsandedräkt bad att få "Edd dässpray" skyndade hon sig lite extra för att jag inte skulle svimma där i kioskdelen. Stapplade sedan hem och tryckte i mig en kexchoklad. Vet inte om det var den eller Alvedonen, men nu känner jag mig lite bättre. Nej, här ska jobbas!
Höres imorgon mina vänner!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Krya på dig vännen så ses vi när du mår bättre. Kram C